سپاهان آبگینه صنعت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نظافت پنجره ها بخش مهمی از کارهای خانه است که راه های زیادی برای انجام آن وجود دارد و باید در کنار نظم و نظافت فرش، مبل، پرده و… به آن توجه کرد.شیشه و آینه مکان هایی که جلب توجه می کنند و کثیف بودن می تواند در ظاهر زیبای خانه تاثیر منفی بگذارد. اما تمیز کردن آن آسان نیست. حتی اگر بیش از حد وسواس ندارید، باید با اصول تمیز کردن لیوان آشنا باشید تا رد دستمال شما روی آن باقی نماند و کاملا تمیز باشد.

تمیز کردن شیشه با شیشه پاک کن خانگی یا تجاری
یکی از راه های تمیز کردن و درخشندگی شیشه و آینه استفاده از شیشه پاک کن است. می توانید آن را از بازار خریداری کنید یا از محلول های شیشه شوی خانگی استفاده کنید.

مخلوط کردن سرکه سفید با آب یا مخلوط کردن آب لیمو با آب ولرم یکی از این راه حل های تمیز کردن خانه است. ترکیب مورد نظر خود را آماده کرده، داخل بطری اسپری بریزید و روی شیشه یا آینه اسپری کنید. این روش برای از بین بردن لکه های کرم پودر یا مواد چرب از شیشه و آینه مناسب است.

راه حل بهتر برای تمیز کردن شیشه استفاده از محلولی است که با استفاده از شامپو نرم کننده تهیه کرده اید. برای این منظور یک قاشق چایخوری شامپو نرم کننده مو را با دو لیوان آب ولرم ترکیب کرده و در یک بطری اسپری بریزید. آن را خوب هم بزنید و سپس روی شیشه یا آینه اسپری کنید. در نهایت با یک حوله جاذب خشک و تمیز پاک کنید.

یکی دیگر از راه های تمیز کردن شیشه و آینه، استفاده از پارچه های میکروفیبر اصل موجود در بازار است. این نوع حوله قدرت جذب آب فوق العاده بالایی دارد. در عین حال می توانید بلافاصله پس از شستن با آب آن را مچاله کنید تا آب آن کاملا خارج شود. سپس چون هنوز مرطوب است از آن برای تمیز کردن شیشه و آینه استفاده کنید.

مزیت استفاده از پارچه میکروفیبر برای تمیز کردن آینه و شیشه این است که نیازی به محلول پاک کننده شیشه نیست. البته باید قبل از استفاده آن را با آب گرم و صابون تمیز بشویید تا چربی و آلاینده های قبلی به طور کامل از روی دستمال پاک شود. آن را چند بار فشار دهید تا آب آن گرفته شود و فقط کمی مرطوب شود. سپس روی شیشه و آینه بکشید تا تمیز شود.

از این دستمال برای تمیز کردن کاغذ دیواری نیز استفاده می شود.

تمیز کردن شیشه با روزنامه
برای تمیز کردن شیشه از روزنامه نیز استفاده می شود. اما باید تازه و نرم باشد. روزنامه های کهنه و خشک برای تمیز کردن شیشه مناسب نیستند. روزنامه هایی که تازه ترند و بافت کاغذی نرم تری دارند، خط و خش روی شیشه باقی نمی گذارند. آنها همچنین برای از بین بردن کثیفی، حذف حشرات چسبیده به شیشه و کثیفی های باقی مانده به خوبی عمل می کنند.

بهترین روش استفاده از دستگاه شستشوی شیشه از سایت آبگین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *